Vandens tausojimo svarba

Naujienos

„Visa tikrovės įvairovė turi vieną pradą – vandenį.

Talis Miletietis

Kovo 22-ąją visame pasaulyje yra minima Pasaulinė vandens diena, kurios tikslas – skatinti sąmoningą požiūrį į vandenį ir jo didžiulę svarbą kiekvienam iš mūsų. Ši diena primena, kad labai daug planetos gyventojų – net 785 milijonai – kenčia dėl švaraus gėlo vandens trūkumo. 

Šiemet mūsų progimnazija tęsė aktyvų bendradarbiavimą su organizacija „Lenkijos humanitarinė akcija“,  dalyvaudama jos veikloje, kurios šūkis „Taupyti vandenį nepakanka“. Įvairios mokomosios medžiagos dėka matematikos, anglų kalbos pamokose bei auklėjamųjų valandėlių metu vyko daug įdomių teminių užsiėmimų. 

5b ir 7e klasių mokiniaiauklėjamųjų valandėlių metu žiūrėjo filmus vandens tema, atliko interaktyvias užduotis, diskutavo apie kiekvieno indėlį, tausojant vandens išteklius, susipažino su informacija, gauta iš organizacijos „Lenkijos humanitarinė akcija“, kūrė plakatus, raginančius jaunuolius ir suaugusiuosius taupyti vandenį, dalyvavo viktorinoje tema „Vanduo – globalus iššūkis“.

Anglų kalbos ir matematikos pamokose buvo gilinamos žinios šia tema. Penktų klasių mokiniai anglų kalba sukūrė plakatus, atkreipiančius dėmesį į pasaulinę vandens problemą. Tuo tarpu septintokai susipažino su sąvoka „vandens pėdsakas“. Vandens pėdsakas – tai gėlo vandens suvartojimo rodiklis, į kurį įeina tiek tiesioginis vartotojo, tiek netiesioginis gamintojo suvartojamas kiekis. Pažiūrėję informacinius filmukus, mokiniai skaičiavo savo vandens pėdsakus, diskutavo apie vandens vartojimo mažinimą. Buvo sukurti infografikai, atkreipiantys dėmesį į vandens naudojimo efektyvumą. Informacijos vizualizavimas padėjo geriau perteikti bei suprasti sudėtingą informaciją.

Penktokai matematikos pamokose įsitikino, kad kiekvieno daikto gamybai yra reikalingas vanduo, sužinojo, kiek virtualaus vandens yra kai kuriuose maisto produktuose, sudarinėjo pusryčių meniu ir skaičiavo virtualaus vandens kiekį juose. Ypatingai mokinius sudomino vandens sudoku, kai paveikslėliai turėjo būti sudėti taip, kad būtų patenkinta 10 kasdienio vandens vartojimo poreikių vienai šeimai.

Septintokai, atlikę apklausą vandens tema, jos rezultatus perkėlė į pateiktį. Buvo sukurtos įvairios diagramos: stulpelinės, skritulinės ir linijinės. Mokiniai pritaikė matematikos žinias, skaičiuodami surinktų duomenų matematikos vidurkį, modą ir medianą. Septintokams labai patiko aktyvus darbas grupėmis.

Dalyvavimas akcijoje padėjo įsisąmoninti globalaus veikimo svarbą ir suprasti kasdienių mūsų pasirinkimų įtaką vandens suvartojimui ir taršai.