Matematikos ir informacinių technologijų mėnuo

„Nėra karaliaus kelio į geometriją“

Euklidas

Šis senovės graikų matematiko šūkis vienijo visus matematikos bei informatikos renginius, vykusius mūsų progimnazijoje 2022 m. kovo 1-31 dienomis. Kovas yra matematikos mėnuo, kadangi kovo 9-ąją yra Statistikos diena, kovo 12-ąją Lenkijoje minima yra matematikos diena, o kovo 14-oji – Tarptautinė skaičiaus PI diena. 

Siekdami patvirtinti mintį „Matematika yra mokslų karalienė“, matematikos ir informatikos mokytojai organizavo daug renginių, kurių uždaviniai buvo:

  • mokinių sudominimas matematika;
  • linksmosios matematikos pusės pažinimas;
  • mokinių gebėjimų vystymas, sprendžiant įdomius įvairių matematikos sričių uždavinius;
  • pozityvaus požiūrio į asmenines pastangas formavimas;
  • matematikos integravimas į kitus dalykus;
  • savarankiško, loginio matematinio mąstymo, geometrinės vaizduotės, gebėjimo schematizuoti ir matematizuoti konkrečias situacijas ugdymas;
  • matematinių žinių taikymo kasdieniame gyvenime akcentavimas, komandinio darbo įgūdžių formavimas;
  • atsakingo, tikslingo ir saugaus šiuolaikinių technologijų taikymo ugdymas;
  • siekimas, kad informacinių ir komunikacinių technologijų srityje mokiniai įgytų žinių ir patyrimo, leisiančių gyventi visavertį gyvenimą žinių visuomenėje.

Ką mums pavyko nuveikti?

5-8 klasių mokiniai sukūrė plakatus matematikos tema.

Visą savaitę mokinių ir mokytojų dėmesį traukė įvairūs su matematika susiję darbai: „Matematika – mokslų karalienė“ (5-6 klasės), „Žodis matematika Word programa sukurtuose kryžiažodžiuose“ (5 klasės), „Garsių matematikų koliažai“ (6 klasės) ir komiksai (5 klasės).

Daug džiaugsmo suteikė saldi skaičiaus Pi šventė, kuri jau yra įaugusi į mūsų progimnazijos tradicijas. Tėvų ir mokinių iš 7b, 7f, 7g, 8a klasių pagaminti saldumynai paskatino susidraugauti su šiuo mokslu netgi iki šiol jam abejingus mokinius. 

Matematikos olimpiada, Mini Euklides, Tarptautinis konkursas „Olympis 2022“, „Kengūra“, konkurso „Kings“ I etapas pritraukė daug dalyvių. Lukaš Radulevič, Katrina Astaščenko ir Mateuš Ustjanovski pateko į šimtuką geriausiųjų Respublikinio konkurso „Olympis 2022 – Pavasario sesija“. 14 mokinių pateko į matematinio konkurso „Kings 2022“ finalą.

5b, 5c, 7d, 7e klasių mokiniai aktyviai dalyvauja metus trunkančiame projekte „Šiuolaikiškas matematinių gebėjimų ugdymas ir pažangos stebėsena“. Kartą per savaitę matematikos pamokose mokiniai sprendžia uždavinius „Eduten Playground“ platformoje.

Šiemet vykusiame Tarptautiniame matematikos konkurse „Kengūra“ dalyvavo net 112 mūsų progimnazijos mokinių.

Įvyko mokyklinis matematikos olimpiados etapas. Jos laureatai bei kitų konkursų laimėtojai buvo apdovanoti diplomais ir dovanėlėmis.

6a ir 6b klasių mokiniai klausėsi istorijos apie Sudoku kryžiažodžių atsiradimą, jų sprendimą, o informaciją apie tai rinko ir pateikė 8a klasės mokinės -Adriana, Damiana, Inesa.

Evelina ir Lukrecija iš 6b klasės pakvietė savo draugus į neįprastą pamoką prie saldaus stalo. Šeštokės pasakojo apie matematikos mokslo istoriją, garsius matematikus ir atsakinėjo į draugų klausimus.

8c klasėje vyko integruota matematikos ir informatikos pamoka. Mokiniai naudojo „Excel“ kaip skaičiuoklę ir kūrė diagramas. Tai buvo puiki proga prisiminti, kaip diagramoje pateikiami duomenys.

Kaip paįvairinti informatikos pamokas ir kuo sudominti mokinius? Šeštokai gavo užduotį sukurti matematikos uždavinio QR kodą, nuskaityti jį telefonu ir atlikti užduotį.

5c klasės mokiniai bandė įsivaizduoti informatikos pamoką be kompiuterio ir kūrė geometrines figūras.

6f ir 6d klasių mokiniai toliau tęsė savo nuotykį su micro:bit plokšte ir šį kartą sukūrė programą „Skaičiuotuvas“. 

Pertraukų metu informatikos kabinete buvo galima žiūrėti filmą „A Day Made of Glass”, rodantį vis didesnę informacinių technologijų įtaką šiuolaikinio žmogaus gyvenimui. Gal jau pamatėme, kas mūsų laukia ateityje?

Dėkojame visiems, kas kovo mėnesį dalyvavo netradicinėse matematikos ir informatikos pamokose bei renginiuose. Pamatėme, kad matematika yra kupina staigmenų ir netikėtumų, reikia tik atidėti mokyklinius vadovėlius į šoną. 

Mokinių aktyvumas liudija, jog jie mėgsta informatikos ir matematikos pamokas, o šie dalykai yra  labai draugiški ir noriai dalinasi savo paslaptimis su žingeidžiais mokiniais.